26 Mart 2012 Pazartesi

Star Sue Oyunları



Star Sue Oyunları - İşte yeni Mario, yine Mario. Bıkmak istesek bıkamıyoruz, bırakmak istesek bırakamıyoruz. Kötü bir şekilde karşımıza çıkmadığı için ismi hiçbir zaman kirlenemiyor, kimi zaman artık daha az duymaya başlasak da yakın bir tarihte büyük ihtimalle tekrar çınlıyor kulaklarımızda. Super Mario Galaxy de bu şekilde, 3D Mario oyunlarının Sunshine ile çarptığı ufak bir engelden sonra karşımıza çıkmıştı. Birçokları oyunu beğendi, şahsım adına konuşmam gerekirse ben oyunu olması gerekenden kolay buldum.  Yine de zevk almadım demiyorum, oyunun son yıldızları bana istediğim zevki biraz sunsa da, adı üstünde, son yıldızları olduğu için bu zevk kısa sürmüştü. 



Bir fikir karmaşasıydı aslında oyun benim için, farklı platform deneyimlerinin harmanlanması. Aslında yapımcılar için de bu geçerli bir tanımlama. Ürettikleri, orijinal buldukları tüm fikirleri eklemişlerdi oyuna, taa ki geri çekilip şöyle bir baktıklarında, tamamlanmış bir oyunu görene kadar. Herşey güzeldi, gerçekten güzeldi ama, o noktada fark edilmesi gereken şey, oyuna katmak için hazırladıkları o fikirlerin artık oyun için fazla olmasıydı. Shigeru Miyamoto “Super Mario Galaxy 1.5 yapıyoruz bu fikirlerle” dedi, zira ellerindeki hiçbir fikir kenara konacak gibi değildi. Ancak ekip olarak 1 yıl içinde SMG 1.5 olarak adlandırdıkları bu oyuna kullanılmamış fikirleri eklerlerken, yeni fikirler de üretmeye başladılar. Oyun yalnızca bir buçuk değil, bir tam olarak hayat bulmaya çalışıyordu gözlerinde. O anda bir Mario oyunu projesi hayata gözlerini yumdu, ancak bambaşka bir proje gözlerini aynı anda açtı. Super Mario Galaxy 2 işte böyle üretilmeye başladı.




Elimize geçmesini beklediğimiz bu yeni oyun bir-buçuktan-iki olduğu için ilk SMG’yi andırıyor.  Kontroller, dizayn, tasarım yine ilk star sue oyunları ile benzer; gezegenden gezegene sıçrıyoruz. Evet bu cümle, bu iki oyun hakkında hiçbirşey görmediyseniz oldukça garip bir anlam taşıyor, ama tam olarak da böyle. Tek kavramanız gereken, gezegen denen şeylerin göreceli olmasından dolayı, çok küçük şeyler de olabileceği. Bu açıdan baktığımızda, aslında başka bir 3D platform oyunundan pek de bir farkı yok SMG’nin, gezegen lafı şaşırtmasın. Hatta yeni başlayan birisisiyseniz platform oyunlarına, gezegenler kendi yerçekimi kuvvetleriyle çoğu atlamayı güvenli bir şekilde yapmanızı sağlıyor – bu da aynı kavramın bambaşka bir yönü. Aynı zamanda benim oyunu kolaylaştırdığını düşündüğüm sebeplerin başlıcası. Neyse ki ilk aldığımız bilgilere göre, Star Sue oyunlarındaki yerçekimi efektleri geliştirilmiş ve bu sayede oyun biraz daha oyuncuyu riske sokar hale gelmiş. Bu benim için (ve umuyorum sizler için de) SMG karşısında SMG2 hanesine yazacağım bir artıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder